Un site pentru iubitorii de Renault Scenic / A site for lovers Renault Scenic

Foto Renault Scenic 4
























Inspirat din conceptul R-Space, prezentat în urmă cu cinci ani tot la Geneva, noul Renault Scenic este mai mare din toate punctele de vedere față de generația precedentă, propunând un aspect al unui monovolum cu valențe de crossover, prin garda la sol de 170 de mm, cu 40 de mm mai mare față de vechiul model. Lungime noului Scenic a crescut și ea cu 40 de de mm, având acum valoarea de 4.406 mm. La fel și ampatamentul, mai mare cu 32 de mm - lucru ce se răsfrânge pozitiv asupra spațiului oferit pasagerilor, în special celor de pe bancheta spate.

Estetica noului Renault Scenic aduce în prim plan elemente stilistice regăsite și la noile Megane și Talisman - printre care se numără luminile de zi cu LED în forma literei C sau grila masivă a radiatorului care găzduiește logo-ul Renault, și el supradimensionat. Partea din spate este pusă în lumină de blocurile optice cu tehnologia Edge Light, care crează un spectaculos efect 3D, mai ales pe timp de noapte. Opțional se poate monta un plafon panoramic din sticlă ce continuă fără întrerupre suprafața parbrizului - soluție împrumutată de la noul Espace.

În nivelurile superioare de echipare acoperișul noului Renault Scenic poate fi personalizat într-o nuanță diferită de culoare față de restul caroseriei, capacele oglinzilor laterale și montanții A fiind și ei vopsiți în aceeași culoare.

Pe lângă designul fluid, noul Scenic uimește și prin jantele din aliaj ușor pe 20 de inch, jante ce sunt oferite în standard chiar și pe nivelul de echipare de bază. Astfel, anvelopele au o dimensiune cu totul neobișnuită - 195/55 R20 - fiind special concepute pentru a oferi un consum de conbustibil cât mai mic, dar și o cât mai mică forță de rezistență aerodinamică.

La interiornoul Scenic oferă, pe lângă confortul scaunelor construite dintr-o spumă specială, de două densități, o modularitate de invidiat, specifică monovolumelor Renault. Consola centrală poate glisa înainte/înapoi pentru a se adapta nevoilor de moment atât ale ocupanților locurilor din față cât și celor de pe bancheta spate, iar scaunul pasagerului față se poate plia pentru a se putea transforma într-o măsuță. Dacă se elege unul dintre nivelurile superioare de echipare, pasagerii pot beneficia de funcții precum plierea automată a spătarului banchetei spate - creîndu-se astfel o suprafață plană de încărcare în prelungirea celei din portbagaj. Portbagaj care are volumul de 572 de litri, valoarea ce situează noul Scenic în topul primelor 3 MPV-uri din segmentul său.

La volumul portbagajului se adaugă cei 63 de litri oferiți de diversele spații de depozitare de la interior, utile pentru "aruncarea" diverselor lucruri, de la telefoane mobile și până la sticle de apă.

Renault oferă pe noul Scenic, în standard, sistemul de frânare automată în caz de urgență și sistemul de detectare automată a pietonilor, tehnologii ce pot evita situațiile neplăcute chiar dacă șoferul nu este atent. Acestea funcționează până la o viteză de 60 de km/h. Pe lângă aceste două sisteme, se mai pot adăuga opțional și cele pentru menținerea benzii de circulație și detectarea oboselii șoferului.

În materie de motorizări, noul Scenic este oferit în patru variante diesel și două pe benzină, din familiile dCi, respectiv TCe. Sunt disponibile așadar variantele dCi 95, dCi 110, dCi 130, dCi 160, respectiv TCe 115 și TCe 130. Motoarele sunt cuplate la o cutie de viteze manuală cu șase rapoarte sau, în funcție de versiune, la una automată cu dublu-ambreiaj de tip EDC.

De partea de infotainment se ocupă noul R-LINK 2 care, prin intermediul unui ecran tactil cu diagonala de 22 de cm (pentru echipările superioare), se ocupă de tot ceea ce ține de multimedia, informații de bază despre mașină sau conectivitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu