Un site pentru iubitorii de Renault Scenic / A site for lovers Renault Scenic

Renault Scenic - istoric



1995 Apare Renault Megane


Numele modelului este de fapt un prenume feminin francez. 


1997 - Apare Renault Megane Scenic, care pe atunci era vazut ca o varianta monovolum a lui Megane. Intre timp, Scenic a fost dezvoltat ca un model separat, desi designul si platforma acestuia ating generatiile Megane corespondente.





Scenic este un monovolum de clasă compactă, care propune ca veleităţi principale organizarea spaţiului interior şi oferirea de numeroase spaţii pentru depozitare. Cu o lungime a caroseriei de 4,16 metri, Scenic este mai scurt decât orice compactă din ziua de azi, fiind un model care se descurcă foarte bine chiar şi în traficul aglomerat.


In 1997 Renault Megane Scenic este declarata Mașina anului în Europa. Acest premiu premiu este înființat în 1964 de un colectiv de reviste auto din diferite țări din Europa. Organizatorii curenți sunt: Auto (Italia), Autocar (UK), Autopista (Spania), Autovisie (Olanda), L'Automobile Magazine (Franța), Stern (Germania) and Vi Bilägare (Suedia).

1999 - Primul facelift al lui Megane Scenic. Apare o grila noua iar modelul este dotat cu elemente de siguranta si echipari superioare.




Renault scenic rx4 dotat cu tractiune 4x4  derivat din Renault Scenic 1 Facelift apare in anul 2000 dispune de un diferential proiectat de specialisti de la Steyr Daimler Puch . Suspensia spate a fost reproiectata, inaltata, astfel incat roata de rezerva este pozitionata pe usa din spate, locul acestea fiind luat de noua suspensie si diferential. S-a fabricat pana in anul 2003. Din anul 2007 apare  Scenic Conquest, tot cu garda la sol inalta insa, cu tractiune doar pe fata.

Renault scenic rx4 a avut succes, multi dintre simpatizantii marcii o intretin foarte bine si astazi.





Nu  cardanul este cea mai mare problema la RX4. Sistemul este conceput in colaborare cu un specialist austriac care a lucrat si la proiectarea Mercedes-ului ML. Rulmentul cu pricina este acelasi de la ML.
Apreciat este confortul oferit de masină, fiabilitatea motorului de 2.0, dotarea bogată (peste ce oferă multe SUV-uri noi), stabilitatea pe drumuri inzăpezite, garda la sol si pozitia la volan, calitatea materialelor din interior, galvanizarea caroseriei, scaunele individuale şi versatilitatea interiorului, sistemul audio şi climatizarea, precum şi design-ul deosebit. Categoric nu este o maşină anostă.








2003 iunie - Renault aduce in fata publicului a doua generatie a modelului francez Scenic II .

Noul Renault Megane Scenic II este o adevarata revolutie. Din toate punctele de vedere. Cu un design inspirat din Avantime, elementul care il personaliza pe Scenic II la lel ca si Megane II era partea posterioara atipica.











Principalele calităţi ale lui Scenic sunt spaţiu interior foarte generos raportat la dimensiunile exteriore, dar şi capacitatea de încărcare oferită de portbagaj si multiplele spatii pentru depozitare. Chiar dacă există cinci pasageri la bord, condiţiile de călătorie sunt optime pentru toată lumea. În plus, Scenic are un tren de rulare elastic, care asigură mult confort.


Scenic II si Megane II se dovedeste imediat un succes de piata. Megane II este declarat Masina Anului 2003 in Europa si primeste cinci stele EuroNCAP, fiind primul model de clasa compacta care reuseste aceasta performanta.
Printre inovatiile absolute in acest segment se numarau sistemul keyless pe baza de cartela si plafonul panoramic din sticla. Ulterior, acestea au aparut si in dotarile competitorilor.

Prezentat oficial la Salonul Auto de la Paris, in octombrie 2008 Megane .
Versiunea break a lui Megane III a fost prezentata la Geneva '09, in acelasi timp cu lansarile lui monovolumelor derivate Scenic III si Grand Scenic III.



























EuroNCAP a notat Flota Megane III cu cel mai mare scor din istoria organizatiei independente europene care se ocupa cu analiza sigurantei oferite de modelele de pe piata. Megane a primit cinci stele si 37 de puncte din 37 pentru protectia pasagerilor adulti. Este prima masina din lume care reuseste acest lucru.

Scenic conquest inlocuitorul lui Renault scenic rx4 insa cu tractiune doar pe rotile din fata.




Surpriza maxima nu o reprezinta nici pozitia la volan, nici display-urile digitale, nici materialele de calitate superioara de pe plansa de bord, nici tapiteria de piele si nici macar prezenta sistemului de navigatie si control pe care l-am intalnit prima data pe Koleos. Nu. Surpriza este spatiul interior incredibil de generos si bine proportionat si atmosfera luminoasa si aerisita. La toate acestea contribuie desigur si suprafata vitrata substantiala, suplimentata si de pavilionul panoramic, conferind o senzatie de spatialitate la care pur si simplu nu te astepti cand vezi masina din exterior.

Insa nu, nu este doar o simpla senzatie… Este recunoscuta pasiunea scolii automotive frantuzesti pentru habitacluri bine luminate care sa genereze o atmosfera deschisa, insa Grand Scénic confirma spatiul si “in teren”, acomodand foarte confortabil 5 pasageri adulti, plus bagajele aferente pentru un week-end de pomina ;) Si, poate la prima vedere nu pare un lucru mare, insa va asigur ca este un argument pro absolut esential… Sunt multe masinile in care incap 5 adulti, insa mult prea putine cele in care acestia se pot simti cu adevarat confortabil.

Feeling-ul la volan este unul extrem de placut, in sensul ca masina se conduce la fel de bine precum colegii mai fit, din clasa compacta ( Megane), diferenta fiind data doar de postul de conducere considerabil mai inalt si mai luminos si aerisit.

De fapt asta este toata smecheria – sa faci o masina mare sa para si sa se simta mica – usor de condus, usor de parcat, sa nu ai senzatia ca nu incapi sau ca poti pierde usor controlul in spatii stramte, respectiv sa faci o masina mica sa para mare – confortabila, solida, silentioasa, rafinata, sa-ti dea incredere, sa te simti in siguranta…

Iar Scenic si Grand Scénic exceleaza exact la acest capitol – din interior se simte si este mai mare decat pare din exterior, iar de la volan se simte compact si bine controlat, feeling la care contribuie si elasticitatea grupului propulsor.

Pro: Spatiu, confort, rafinament, motor, pavilion panoramic, feeling la volan, versatilitate.

Ideal pentru: cei care prefera o masina practica din toate punctele de vedere, dar au nevoie si de un pic de confort, rafinament si personalitate si nu s-ar multumi niciodata cu o rece, banala si plictisitoare Skoda Octavia…

Contraindicat: celor care au alergie la posturile de conducere inalte si prefera cockpit-urile construite in jurul soferului – e clar ca asta nu e masina pentru voi, dar sa nu va piara zambetul de pe fata cand veti vedea trecand pe langa voi un Grand Scénic fully loaded si in care tot e mai mult spatiu liber decat in coupe-ul vostru :P

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu